Přejít k hlavnímu obsahu

Změna jističe – nízké napětí

Potřebujete navýšit nebo snížit hodnotu jističe na vašem odběrném místě.

1. K čemu žádost slouží a co pro podání budete potřebovat

Podáním této žádosti můžete řešit:

  • zvýšení nebo snížení hodnoty hlavního jističe (např.: z 3x20 A na 3x25 A)
  • změnu z jednofázového připojení na třífázové  (např.: z 1x20 A na 3x20 A)

Pro podání budete potřebovat:

  • vaše údaje a kontakty
  • údaje o odběrném místě
    • velikost jističe (1x25A, 3x20A aj,) - nápověda pro výběr jističe
    • počet fází (jednofázové, třífázové)
    • druh odběru (rodinný dům, byt, zahrada aj.)
    • plánované spotřebiče a jejich příkon

2. Podání žádosti online

  • Rychlejší zpracování žádosti
  • Při vyplňování vás upozorníme na případné chyby
Podat žádost o změnu online

Poznámka: online formulář nelze využít pro změnu na krátkodobém odběru a změnu odběrného místa, kde je připojena výrobna. Dále také nelze použít pro odběrná místa, kde není sjednaná smlouva o dodávce elektřiny a namontovaný elektroměr. V těchto případech použijte PDF formulář.

Trvalé připojení: Použijte formulář D3 pro domácnosti nebo formulář D27 pro podnikatele. Formulář zašlete na email info@eon.cz nebo poštou.

Krátkodobé připojení: Použijte formulář D33 pro domácnosti nebo formulář D32 pro podnikatele. Formulář zašlete na email info@eon.cz nebo poštou.

3. Co se bude dít po podání žádosti

Uzavření smlouvy o připojení a případně uhrazení podílu na oprávněných nákladech

do 30 dnů

Na základě žádosti uděláme technické posouzení a v případě zvýšení rezervovaného příkonu vám nejpozději do 30 dnů pošleme návrh Smlouvy o připojení poštou.

do 15 dnů

V případě snížení rezervovaného příkonu vám návrh Smlouvy o připojení pošleme nejpozději do 15 dnů.

V návrhu Smlouvy o připojení najdete přesné informace o přípravě odběrného místa i případném podílu na oprávněných nákladech.
Termín připojení zajištění rezervovaného příkonu je ve většině případů stanoven do jednoho měsíce od data uzavření smlouvy.

do 30 dnů

Jeden ze dvou obdržených výtisků návrhu smlouvy nám do 30 dnů zašlete podepsaný zpět.

Podíl na oprávněných nákladech

Na základě vyhlášky o připojení hradí žadatel o připojení tzv. podíl na oprávněných nákladech spojených s připojením a se zajištěním požadovaného příkonu. Výše podílu se odvíjí od velikosti požadovaného příkonu, zákazník platí za velikost jističe (3x25A - 12,5 tis. Kč). Výši vašeho podílu se dozvíte ve smlouvě.

Zde si můžete spočítat váš podíl na oprávněných nákladech.

do 15 dnů

První část podílu je pak potřeba uhradit do 15 dnů ode dne uzavření smlouvy a druhou část do data uvedeného ve smlouvě. Lze uhradit i jednorázově. Částku můžete zaplatit složenkou nebo bankovním převodem na náš účet, který bude uveden ve Smlouvě o připojení.
 

Příprava odběrného místa a výpis z revizní zprávy

Po podpisu smlouvy a dokončení přípravy odběrného místa je potřeba zajistit návštěvu revizního technika, který provede revizi připojovaného odběrného elektrického zařízení.

Revizní zprávu budete potřebovat u dodavatele elektřiny pro uzavření smlouvy, na základě které bude možné zahájit dodávku elektrické energie v souladu s novou Smlouvou o připojení.

Při výběru hlavního jističe, umístění elektroměrového rozvaděče apod. dbejte na dodržení Požadavků na umístění, provedení a zapojení měřicích souprav. Bližší informace také zde.

Změna smlouvy o dodávce

Následně kontaktujte svého dodavatele elektřiny a změňte smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny.

Zaplombujeme (nebo vyměníme) vám elektroměr

Po změně smlouvy o sdružených službách vám náš pracovník v nejbližším možném termínu zaplombuje, případně vymění, elektroměr.

Postup pro provedení změny na odběrné místě k dispozici zde.

Máte další otázky? Volejte nebo pište
800 77 33 22

(pracovní dny 7 – 20 hod.)